O projektu
Natjecanje održano u Lausanne, Švicarska 2016. godine.
Natjecanje “Hydrocontest” se održalo u Srpnju 2016. u Lousanne, Švicarska, u suradnji sa fakultetom Ecole Polytechnique Federale de Lausanne (EPFL). Natjhecanje organizira neprofitna organizacija “Hydros Foundation” koju podržava Thierry Lombard i “Lombard Odier Group”.
Ovo je bilo prvo internacionalno natjecanje kojem je u cilju potaknuti mlade na razvoj energetski učinkovitih brodova za koje vjeruju da su budućnost. Pozivaju nas da izradimo prototipove koji sa svojom formom pružaju što manji otpor kako bi se instalirana snaga koristila za postizanje većih brzina. Ovo je inkubator mladih talenata i tehnoloških inovacija.
Glavna ograničenja su bila da brod ne smije izlaziti van zadanih gabarita 2,5 x 2,5 x 2m i svi dobivaju istu propulziju, dizajn i koncept je prepušten nama. Postoje 2 kategorije natjecanja, laka i teška. U teškoj kategoriji potrebno je ukrcati 200kg blokova tereta fiksnih dimenzija, a u lakoj kategoriji 20 kg.
Prvi brod je SWATH napredno plovilo za tešku kategoriju. Izabrali smo ga zato što vjerujemo da ovakav tip plovila predstavlja budućnost brodogradnje iz razloga što je tehnološki izuzetno napredan. U samom projektiranju uvelike su korištene metode direktnih proračuna, posebice računalna dinamika fluida (CFD), te metoda konačnih elemenata (FEM). Također ono je ekološki „osviješteno“ zbog svog oblika konstrukcije na kojem imamo znatnu uštedu na otporu a time i na električnoj energiji kojom je on napajan.
Drugi brod je također tip naprednog plovila – Hidrokrilac. Pri projektiranju i kod njega nas je vodila misao smanjenja otpora kako bi uštedili na električnoj energiji i time postigli konkurentniju brzinu, u nastavku ćemo za oba plovila prikazati na koje to načine postižemo.
Pri izradi plovila koristit će se isključivo napredni kompozitni materijali, ponajviše ugljična vlakna, od kojih će biti izgrađeni svi trupovi te hidrokrila brodova. Izniman izazov u projektiranju oba plovila predstavlja potreba za aktivnom dinamičkom stabilizacijom brodova, koja će biti riješene uz pomoć arduina i senzora. Oba plovila predstavljaju najučinkovitiji tip plovila za projektne zahtjeve, te su time ekološki najprihvatljiviji.